Gegužės ir birželio mėnesį įvyko dvi atviros integruotos vokiečių kalbos ir kitų dalykų pamokos germanistikos verslumo klasių mokiniams pagal Goethe‘s instituto projektą „CLILIG – Integruotas vokiečių kalbos ir dalyko mokymas (is) Lietuvoje“.
II gvk klasės mokiniai dalyvavo integruotoje vokiečių kalbos ir technologijų pamokoje „Emotionales Essen“ (liet. Emocinis valgymas). Mokiniai aiškinosi, kas yra emocinis valgymas, kokios jo priežastys ir ieškojo sprendimo, kaip išvengti emocinio valgymo ir valgyti sąmoningai. Mokiniai taip pat atliko sąmoningo valgymo pratimą. Dalyvaujant pamokos veiklose mokiniai turėjo galimybę praplėsti vokiečių kalbos žodyną, tobulinti komunikacinius įgūdžius, pakartoti ir pritaikyti formuluojant vokiečių kalba atsakymus į klausimus šalutinių sakinių sudarymą. Emocinis valgymas šiuo metu yra itin aktuali tema, todėl pamokos metu įgytos žinių ir įgūdžių pritaikymas gali būti ypač naudingi mokinių kasdieniniame gyvenime.
I gvk klasės mokiniai dalyvavo integruotoje lietuvių kalbos ir literatūros, vokiečių kalbos ir chemijos pamokoje „Tod von Katrė – ist ein Detektiv-Rätsel?“ (liet. Katrės mirtis – detektyvinė mįslė?). Mokiniai kaip tikri detektyvai nagrinėjo Žemaitės apsakymą „Marti“ ir pasitelkdami chemijos žinias ieškojo atsakymo į klausimą – Nuo ko mirė apsakymo herojė Katrė? Naudodami nešiojamą laboratoriją EcoLabBox mokiniai pagal tyrimo aprašą vokiečių kalba tyrė nitrato, nitrito, fosfato, amonio kiekį vaisiuose ir daržovėse, norėdami patvirtinti ar paneigti spėjimą, kad jų užterštumas galėjo būti Katrės mirties priežastis. Tyrimo rezultatus mokiniai grupėse pristatė vokiečių kalba. Galiausiai atidžiai nagrinėdami tekstą mokiniai sužinojo Katrės mirties priežastį.
Mokiniai integruotų pamokų metu turi galimybę pasitelkiant kelių mokomųjų dalykų žinias rasti pateiktos problemos sprendimo būdą. Tokios pamokos taip pat ugdo mokinių kūrybiškumą, komandinio darbo ir tiriamosios veiklos įgūdžius. Tarpdisciplininės žinios yra raktas į šiuolaikinę darbo rinką, todėl integruotos pamokos yra ne tik įdomios ir patrauklios, tačiau ir naudingos mūsų gimnazistams.
Integruotų pamokų vedimas reikalauja mokytojų glaudaus bendravimo ir bendradarbiavimo. Šias integruotas pamokas parengė ir vedė gausi mokytojų komanda: vokiečių kalbos mokytojos L. Šapkauskienė ir J. Valentukonienė, technologijų mokytoja I. Murašovienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja I. Rinkevičienė, chemijos mokytojos J. Bejerienė ir V. Matulionytė.
Vokiečių kalbos mokytoja Jurgita Valentukonienė