Kūrybiškumas, mokslas ir tvarumas – Kauno Jono Jablonskio gimnazijoje vykusioje mokinių projektinių darbų konferencijoje
Gegužės 21 dieną Kauno Jono Jablonskio gimnazijoje šurmuliavo jaunieji tyrėjai, menininkai ir ateities kūrėjai – čia vyko mokinių metinių projektinių darbų konferencija, sukvietusi ne tik šios gimnazijos bendruomenę, bet ir svečius iš Kauno Simono Daukanto bei KTU Vaižganto progimnazijų.
Konferencijos pradžioje dalyvius pasveikino gimnazijos biologijos mokytoja, mokinių metinių projektinių darbų koordinatorė ir vadovė Elena Gedvilienė. Mokytoja kalbėjo, kad ši diena skirta pasidalinti per metus brandintomis idėjomis, kūrybiniais ieškojimais ir moksliniais atradimais. Renginys vyko keliais etapais – plenarinėje dalyje pristatyti išskirtiniai projektai, o vėliau mokiniai dirbo grupėse, aptardami vieni kitų darbus ir teikdami grįžtamąjį ryšį.
Fengšui klasėje – harmonija ir dėmesio koncentracija
Plenarinėje dalyje savo asmeninį projektą pristatė Kauno Jono Jablonskio gimnazijos II MYP klasės mokinė Viltė Mickevičiūtė. Jos darbo tema – „Kaip pritaikyti fengšui taisykles klasėje?“ – sujungė rytų filosofiją su šiuolaikine mokymosi aplinka. Mokinė analizavo fengšui principus ir ieškojo būdų, kaip pagerinti klasės estetiką, emocinę atmosferą ir mokinių susikaupimą. Projektas sulaukė daug dėmesio dėl savo originalumo ir praktinės naudos – gimnazistė netgi pateikė siūlymus dėl baldų išdėstymo ir spalvinių sprendimų klasėje. Viltės darbui vadovavo anglų kalbos mokytoja, MYP koordinatorė Smiltė Matulionytė.
Gamtos mokslo žinios – kūrybiškai ir atsakingai
Antrojoje konferencijos dalyje buvo pristatyti įvairių Kauno miesto progimnazijų mokinių projektai, kuriuose atsiskleidė gamtos mokslų, technologijų, meno ir tvarumo temos.
Kauno Simono Daukanto progimnazijos mokiniai Gustas Drąsutis ir Rimantė Sakaliūnaitė, padedami vokiečių kalbos mokytojos Skaidros Šergalienės, pristatė darbą „Jūrų ir vandenynų srovės“. Jie analizavo, kaip susidaro šie stichiniai reiškiniai, kokią įtaką jie daro klimatui ir jūrų gyvūnijai bei kokią reikšmę turi žmogaus veiklai. Darbas buvo iliustruotas vizualizacijomis ir pagilino auditorijos žinias apie pasaulio vandenų sistemą.
KTU Vaižganto progimnazijos mokinė Vėjūnė Aleknaitė pristatė net du tarptautinius projektus: eTwinning „Eco Print – Learn Smarter Not Harder“ bei Erasmus+ „Palikime pėdsaką Žemėje: pasaulio muzika augalams“. Projektai, kuruojami trijų dalykų mokytojų – Kristinos Grigaitės-Bliūmienės, Tomo Gulbino ir Kristinos Auglienės – apjungė tvarumo, meno ir gamtos temas. Vienas projektas skatino pažinti ekologiją per meną ir garsą, kitas – ieškojo ryšio tarp muzikos ir augalų augimo. Pranešimas pademonstravo, kaip inovatyvūs metodai gali ugdyti sąmoningą ir kūrybingą mokinį.
Mokinius domino ir įspūdingi žemės gelmių reiškiniai. Simono Daukanto progimnazijos mokinys Mykolas Budrys, vadovaujamas mokytojos Gintarės Budrienės, pristatė darbą „Žemės stichijos – ugnikalnių išsiveržimai“. Pranešimas buvo gausiai iliustruotas ir supažindino klausytojus su ugnikalnių veiklos priežastimis, jų padariniais žmonijai bei istorine reikšme.
KTU Vaižganto progimnazijos mokinys Justas Vaitkevičius taip pat gilinosi į gamtos paslaptis – jo tyrimas „Mineralų ir kristalų analizė ir tyrimai“ buvo paremtas savarankiškais bandymais ir stebėjimais. Pranešime atskleista mineralų įvairovė, jų savybės ir praktinė reikšmė įvairiose srityse – nuo papuošalų gamybos iki elektronikos. Projektą kuruoti padėjo tie patys trys mokytojai, dalyvavę tarptautinių projektų įgyvendinime.
Įkvėpimas ateičiai
Konferencijos pabaigoje mokiniai ir mokytojai pasidalijo įspūdžiais ir idėjomis būsimiesiems projektams. Visi dalyviai buvo pakviesti prisidėti prie simbolinio „pozityvių minčių lobyno“, kuriame sugulė mintys apie tai, ko išmoko, kas įkvėpė ir ką norėtų įgyvendinti ateityje.
Ši konferencija dar kartą įrodė, kad smalsumas, mokėjimas tyrinėti ir drąsa eksperimentuoti – tai savybės, kurios gimsta dar mokyklos suole ir veda į prasmingą ateitį. Kauno Jono Jablonskio gimnazijos bendruomenė džiaugiasi, galėdama skatinti tokius gebėjimus ir kurti erdvę jauniesiems kūrėjams.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Šapkauskienė, fizikos mokytoja MPD koordinatorė Ineta Švenienė
Konferencijos pranešimų refleksiją galite skaityti paspaudę nuorodas:
Plenariniai pranešimai